Урок №1
Тема. Текстовий
процесор Word 2007. Підготовка текстового документа до
друку.
Друк текстового документа.
Навчальна мета:
· Узагальнити та систематизування знання про текстовий редактор.
· Ознайомити з властивостями сторінки,фон, колонтитули та друк документа.
· формувати навички роботи з процесором.
Розвивальна мета:
· розвивати логічне мислення учнів
Виховна мета: виховувати інформаційну культуру.
Тип уроку: комбінований .
Матеріали до уроку:
· матеріали з практичною роботою подаються в електронному вигляді
- Хід уроку.
- Організаційний момент;
Організація роботи групи: привітання, перевірка присутніх, оголошення типу уроку, пояснення його суті та повідомлення теми.
- Формулювання теми та мети уроку;
- Відтворення та корекція опорних знань;
- Як запустити програму Word 2007?
- З яких елементів складається вікно документа?
- Які елементи містить рядок заголовка?
- Для чого призначена кнопка Офіс?
- Мотиваційний поштовх.
Ви вже навчилися створювати різноманітні текстові документи та форматувати їх з використанням різних засобів текстового процесора. Сьогодні ми познайомимось як налаштовувати параметри сторінки та виводити документ на друк
- Виклад нового матеріалу
План
- Об'єкти сторінки та їхні властивості:
- Вкладка Розмітка сторінки:
i. Група вказівок Параметри сторінки
ii. Розміри сторінки
iii. орієнтація сторінки,
iv. наявність колонтитулів,
v. вид вертикального
vi. вирівнювання тексту на сторінці,
vii. колір тла сторінки,
- друк документів
- Застосування набутих знань для виконання практичної роботи
1.. Створіть новий текстовий документ. Установіть такий формат сторінки: розмір сторінки - А5, орієнтація - альбомна. Установіть на лінійках розмір усіх полів сторінки по 2 см. Пронумеруйте сторінки відкритого документа за такими значеннями властивостей: розташування — зверху сторінки, вирівнювання - зліва, починати нумерацію з номера 3.
2.2. Створіть колонтитули: у верхньому запишіть поточну дату з вирівнюванням по центру, у нижньому - ваше прізвище з вирівнюванням зліва. Збережіть документ у власній папці з іменем вправа1.1.2.docx.
3.3. Відкрийте файл Тема 1\3авдання 1.1\ Підготовка текстового документа до друку.docx. Відформатуйте документ: розмір сторінки - Letter, орієнтація - книжкова; поля: верхнє - 1,5 см, нижнє - 1 см, ліве - 2 см, праве - 3 см; нумерація сторінок - внизу сторінки, по центру, починаючи з номера 1; верхній колонтитул - назва текстового документа. Збережіть документ у власній папці з іменем вправа 1.1.3.docx.
4.4. Відкрийте файл Тема 1\3авдання 1.1\ Підготовка текстового документа до друку.docx. Відформатуйте документ: розмір сторінки - А4; орієнтація - книжкова; поля: верхнє - 1,5 см, нижнє - 1 см, зовнішнє - 2 см, внутрішнє - 3 см; нумерація сторінок - внизу сторінки, на зовнішній стороні, починаючи з номера 1; колонтитули: верхній на непарних сторінках - назва текстового документа, нижній на парних сторінках - поточна дата та час. Збережіть документ у власній папці з іменем вправа 1.1.4.docx.
5.5. Відкрийте файл Тема 1\3авдання 1.1\ Підготовка текстового документа до друку.docx. Перегляньте документ у режимі попереднього перегляду. Видаліть назву документа. Змініть орієнтацію аркуша. Зробіть припасовування сторінок. Збережіть документ у власній папці з іменем вправа 1.1.5.docx.
6.6. Відкрийте файл Тема 1\3авдання 1.1\ Підготовка текстового документа до друку.docx. Створіть титульну сторінку. Надрукуйте перші п'ять рядків документа. Надрукуйте першу і третю сторінки документа. Надрукуйте документ, розмістивши на одному аркуші дві сторінки документа.
7.7. Відкрийте файл Тема 1\3авдання 1.1\ Підготовка текстового документа до друку.docx. Установіть по черзі різні режими перегляду документа: звичайний, веб-документ, структура, режим читання, розмітка сторінки. Установіть по черзі такі масштаби перегляду документа: 100 %, сторінка повністю, 75 %, за шириною сторінки.
8.8. Запустіть програму Word 2007. Відмініть відображення горизонтальної лінійки. Згорніть Стрічку. Додайте на Панель швидкого доступу кнопки Друк і Відкрити. Розмістіть цю Панель під Стрічкою. Поверніть попередні налаштування інтерфейсу вікна та Панелі швидкого доступу.
Додому вам буде: опрацювати Розділ 1 Підготуватися до тестування.
Урок № 4
Тема.. Таблиці в текстовому процесорі.
Навчальна мета:
· ознайомити учнів з методами створення таблиць
· Розглянути способи редагування та форматування таблиць
· формувати навички роботи в текстовому процесорі.
Розвивальна мета:
· розвивати інформаційну культуру
Виховна мета: виховувати культуру роботи в текстовому процесорі.
Тип уроку: комбінований .
Матеріали до уроку:
Хід уроку.
1. Організаційний момент;
Організація роботи групи: привітання, перевірка присутніх, оголошення типу уроку, пояснення його суті та повідомлення теми.
2. Формулювання теми та мети уроку;
3. Відтворення та корекція опорних знань;
· Що таке списки у текстовому процесорі?
· Які види списків підтримує текстовий процесор?
· Як створити список маючи вже набраний документ?
· Як відмінити список?
· Які види орієнтації сторінки використовує ТП?
· Що таке колонтитул? Які види існують?
· Як вставити колонтитул.
4. Мотиваційний поштовх.
Дуже часто дані документа необхідно впорядкувати, розділити за властивостями. Найкращий спосіб — оформити їх у вигляді таблиці.
5. Виклад нового матеріалу
План
1. Таблиця та її властивості:
• розмір таблиці - задається шириною таблиці в сантиметрах або у відсотках від ширини сторінки;
• кількість стовпців і рядків у таблиці;
• вирівнювання таблиці на сторінці - може набувати таких значень: за лівим краєм, за правим краєм, по центру;
• обтікання таблиці текстом - може набувати таких значень: без обтікання, з обтіканням навколо таблиці;
• межі таблиці - задаються кольором, типом і шириною меж всієї таблиці або окремих її об'єктів;
• заливка об'єктів таблиці - задається кольором і візерунком та ін.
2. Методи створення таблиць:
· вставити таблицю простої структури;
· накреслити таблицю довільної структури;
· вставити таблицю з колекції шаблонів;
· перетворити фрагмент тексту в таблицю
3. Прості операції в таблиці:
a. Введення даних у таблицю
b. Виділення елементів таблиці
c. Вставка рядка (стовпця ) у таблицю.
d. Видалення рядків, стовпців з таблиці.
4. Редагування таблиць:
a. Зміна висоти та ширини комірок.
b. Об’єднання та розділення комірок.
c. Вставка та видалення стовпців і рядків.
d. Заливка і границі комірок.
6. Застосування набутих знань для виконання практичної роботи
· Завдання 2 ст . 36
· Завдання 4
· Завдання 5
· Завдання 8
7. Підведення підсумків уроку. Консультації щодо виконання домашнього завдання
· Опрацювати Розділ 1 п.1.3
· Створити таблицю Розклад-уроків ст. 26