П`ятниця, 22.11.2019, 19:47
Сайт учителя інформатики Петриченко Тетяни Миколаївни
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Службове програмне забезпечення Реєстрація Вхід
Пошук

Друзі сайту

Форма входу

Для учителів

Урок 14

Тема. Поняття про комп’ютерні віруси. Профілактика та боротьба з комп’ютерними вірусами.

Навчальна мета:

·         ввести поняття комп’ютерний вірус;

·         розглянути класифікацію вірусів та антивірусних програм;

·         формувати навички роботи з операційною системою;

Розвивальна мета:

  • розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.

Виховна мета: виховувати інформаційну культуру.

Тип уроку: комбінований .

Матеріали до уроку:

·         Комп’ютерна презентація «Віруси»

 

Хід уроку.

  1. Організаційний момент;
  2. Мотивація навчальної діяльності;

Якщо ви ввімкнули компр, а процес завантаження триває довго та незвично, ОС виконує при цьому якісь незрозумілі дії, на екрані з’являються невідомі повідомлення та зображення, а з акустичної системи лунають звуки, здатні налякати навіть ваших сусідів, це означає, що комп’ютер заражений вірусом.

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, як цьому запобігти і що потрібно робити для відновлення роботи вашого комп’ютера, якщо зараження відбулося.

  1. Виклад та обговорення нового матеріалу.

Самостійна робота з підручником для подальшого обговорення

 Клас поділяється на групи:

1 група — поняття комп’ютерного віруса та ознаки зараження вірусом (ст..169-170)

2 група — класифікація вірусів, файлові віруси (ст.. 170)

3 група — завантажувальні віруси (ст.. 171)

4 група — макровіруси та мережеві віруси (ст.. 171)

5 група — троянські віруси та невидимки (ст.. 171-172)

Комп'ютерний вірус - це невелика програма, що написана програмістом високої кваліфікації, здатна до саморозмноження й виконання різних деструктивних дій.

Одним із "піонерів" серед комп'ютерних вірусів вважається вірус "Brain", створений пакистанським програмістом на прізвище Алві. Тільки у США цей вірус вразив понад 18 тис. комп'ютерів. На початку епохи комп'ютерних вірусів розробка вірусоподібних програм носила чисто дослідницький характер, поступово перетворюючись на відверто вороже протистояння користувачів та безвідповідальних, і навіть кримінальних "елементів". В ряді країн карне законодавство передбачає відповідальність за комп'ютерні злочини, в тому числі за створення та розповсюдження вірусів.

Вчитель :

 Антивірусні програми.

Розрізняють такі типи антивірусних програм:

1.       програми-детектори: призначені для знаходження заражених файлів одним із відомих вірусів. Деякі програми-детектори можуть також лікувати файли від вірусів або знищувати заражені файли. Існують спеціалізовані (тобто призначені для боротьби з одним вірусом) детектори та поліфаги (можуть боротися з багатьма вірусами);

2.       програми-лікарі: призначені для лікування заражених дисків і програм. Лікування програми полягає у вилученні із зараженої програми тіла вірусу. Також можуть бути як поліфагами, так і спеціалізованими;

3.       програми-ревізори: призначені для виявлення зараження вірусом файлів, а також знаходження ушкоджених файлів. Ці програми запам'ятовують дані про стан програми та системних областей дисків у нормальному стані (до зараження) і порівнюють ці дані у процесі роботи комп'ютера. В разі невідповідності даних виводиться повідомлення про можливість зараження;

4.       лікарі-ревізори: призначені для виявлення змін у файлах і системних областях дисків й у разі змін повертають їх у початковий стан.

5.       програми-фільтри: призначені для перехоплення звернень до операційної системи, що використовуються вірусами для розмноження і повідомляють про це користувача. Останній має можливість дозволити або заборонити виконання відповідної операції. Такі програми є резидентними, тобто вони знаходяться в оперативній пам'яті комп'ютера.

6.       програми-вакцини: використовуються для обробки файлів і boot-секторів із метою попередження зараження відомими вірусами (в останній час цей метод використовується все частіше).

4.       Підсумок уроку

Продовж речення:

ü  Основними джерелами вірусів є:

ü  Звідси випливає, що зараження комп'ютера не відбудеться, якщо:

ü  Основними ранніми ознаками зараження комп'ютера вірусом є:

ü  Коли вірус переходить в активну фазу можливі такі ознаки:

ü  Існує дуже багато різних вірусів. Умовно їх можна класифікувати наступним чином:

5.       д/з  опрацювати §11, підготувати реферати «Найвідоміші віруси в історії», НТВ 3ст 181




  • Урок 15

    Тема. Поняття про стиснення даних. Архівування файлів. Програми для роботи з архівами.

    Навчальна мета:

    ·         ознайомити учнів з поняттям стиснення даних та архівування файлів;

    ·         формувати навички роботи з комп’ютером;

    Розвивальна мета:

    • розвиток пізнавальних інтересів, навиків роботи з мишею і клавіатурою, самоконтролю, уміння конспектувати.

    Виховна мета: виховувати інформаційну культуру.

    Тип уроку: комбінований .

    Матеріали до уроку:

    ·         Комп’ютерна презентація «Архіватори»

     

    Хід уроку.

    1. Організаційний момент;
    2. Актуалізація базових знань;

     


    1. Що таке комп’ютерний вірус?
    2. Як можна заразити вірусом комп’ютер?
    3. Чи бувають нешкідливі віруси?
    4. Якщо є підозра на вірус, що потрібно робити в першу чергу?
    5. Що таке антивірусна програма?
    6. Яких правил потрібно дотримуватися, щоб знизити безпеку зараження вірусом?

     

     


     

    1. Мотивація навчальної діяльності.

    Що роблять люди, коли потрібно багато речей перенести в інше місце, і в руки їх взяти всі разом не можливо?

    Як можна користатися упакованими речами, якщо вони дійсно потрібні?

    Що робити, якщо комп’ютерна програма чи гра не поміщається на один диск?

    Під час роботи на комп'ютері з різних причин (фізичне псування, випадкове вилучення, руйнування вірусом та ін.) можна втратити інформацію, що розміщена на магнітних дисках у файлах. Щоб запобігти цьому, створюють архівні копії файлів. Однак копії займають стільки ж місця  скільки і вихідні файли. І якщо обсяги файлів, що копіюються, великі, то знадобиться багато дискового простору. Тому різними фірмами було розроблено спеціальні програми-архіватори. Вони дають змогу заощаджувати місце завдяки ущільненню інформації й об'єднують групи файлів у один архівний файл.

     

    1. Виклад та обговорення нового матеріалу.

    План.

    1. Архівація та стиснення.
    2. Завдання архівації.
    3. Робота з програмою-архіватором.
    4. Форматування даних
    5. Запис даних на диск

     

    Пояснення матеріалу здійснюється з використанням презентації Power Point.

     

    1. Практична робота.

    1.        Створіть в папці Мої документи папку Робота з архівами

    2.        Заархівуйте за допомогою архіватора файли , що знаходяться в папці Навчальна у папку Робота з архівами.

    3.        Додайте в архівний файл  ще три файла з папки Заставки.

    4.        Зробіть саморозпаковуючий архів на  папку з своїм прізвищем.

    5.        Заархівуйте папку Тексти помістивши її в Папку  Розваги.

    6.        Розархівуйте цю папку.

    7.        Розархівуйте файл з папки Архів, причому файл помістити в папку Мої документи.

    5.                   Д/З. §12.3.

    1. Підсумок уроку.

 


Опитування
Як ви оцінюєте сайт?
Всього відповідей: 106

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар
«  Листопад 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архів записів

Copyright MyCorp © 2019 Створити безкоштовний сайт на uCoz