Вівторок, 19.03.2024, 09:40
Сайт учителя інформатики Петриченко Тетяни Миколаївни
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Інформація. Інформаційні процеси та системи Реєстрація Вхід
Пошук

Друзі сайту

Форма входу

Для учителів

Урок 1

Тема. Інформатика. Інформація та її властивості.

Навчальна мета:

·         ознайомити учнів з правилами техніки безпеки;

·         ввести поняття інформатика, інформація, шум;

·         розглянути властивості інформації;

·         ознайомити з інформаційними процесами;

Розвивальна мета:

·         розвивати мислення (аналітичне, логічне)  та дослідницькі навики учнів;

·         сприяти формуванню цілісної інформаційної картини світу в учнів (встановлювати причинно наслідкові зв’язки).

Виховна мета: виховувати в учнів відчуття колективізму та вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною.

Дослідницька мета: сприяти усвідомленню учнів значимості поняття інформації для навколишнього світу.

Тип уроку: комбінований.

Матеріали до уроку:

·         комп’ютерна презентація «Інформація та її властивості. »;

Хід уроку.

1.        Організаційний момент;

Організація роботи групи: привітання, перевірка присутніх, оголошення типу уроку, пояснення його суті та повідомлення теми.

2.        Формулювання теми та мети уроку;

 

3.        Мотиваційний поштовх.

 

Навколишній світ складається з речовини та енергії та існує завдяки взаємним перетворенням енергії в речовину і навпаки. Наприклад, рослини одержують сонячну енергію і ростуть. Рослини стають кормом для багатьох комах, травоїдних тварин і т.д. Завдяки корму тварини можуть рухатися, тобто виробляти механічну енергію. Ви можете  навести приклади інших ланцюжків перетворення між речовиною та енергією.

Сьогодні під час обговорення різноманітних проблем і вирішення задач дедалі частіше вживається слово інформація. Сучасній людині важливо розуміти його тлумачення.

Її не можна віднести ні до речовини, ні до енергії, однак вона є дуже вагомою для повноцінного розвитку живих організмів. Наприклад, тварини в череді обмінюються інформацією про небезпеку, комахи сповіщають одна одну про зруйнований мурашник тощо. Відомий вислів «Хто володіє інформацією – той володіє світом». Слайд1 В далекі часи люди вважали, що земля стоїть на трьох китах, перші два відомі, речовина та енергія, то ім’я третього інформація. Слайд2.  Сьогодні на уроці ми  спробуємо з’ясувати Слайд3., що таке інформація і які властивості вона має.

Отже тема нашого уроку Слайд4

 

4.        Виклад нового матеріалу

 

Отже знайдемо відповідь на питання :

ü  Що таке інформація? Слайд5

Людина отримує інформацію з навколишнього світу за допомогою органів чуття.

ü  За допомогою чого подають інформацію? Слайд6

 

Інформація передається за допомогою повідомлень,  форма подання яких може бути різною. Слайд7

ü  Спробуємо класифікувати інформаційні повідомлення Слайд8

Властивості інформації

Б.я. речовину можна охарактеризувати за допомогою її властивостей, наприклад тверда, легкоплавка, білого кольору тощо. Інформація також має властивості, однак вони не настільки очевидні, як властивості речовини.

Спробуйте замислитися над тим, чому деякі люди відразу реагують на певну інформацію, тоді як інших ця інформація злишає байдужими? Чому біржовий маклер, почувши про падіння акцій, помчить продавати їх, а пересічний громадянин тільки позіхне на цю звістку? Річ у тому, що інформація буває важливою (корисною) і несуттевою (непотрібною). Відомості корисні для однієї людини, виявляються непотрібні для іншої. Отож виділяється перша властивість інформації – корисність.

Наведіть власні приклади на дану властивість інформації.

Давайте створимо табличку, в яку будемо записувати:Слайд9

1.        властивість інформаціі;

2.        опис (тлумачення) властивості

Іншою властивістю – є актуальність. Для вас важлива інформація про погоду на Півдні, коли ви збираєтеся на відпочинок. Однак ця інформація втрачає свою актуальність після того, як ви приїхали додому. Інформація про погоду є важливою (корисною) для вас, але не потрібною для інших людей.

Серед інших властивостей можна назвати достовірність (вірогідність). Якщо ви дізналися про повінь в Карпатах з інформаційної програми, така інформація, швидше за все, буде достовірною. А якщо ви їдучи в громадському транспорті почули новину про виверженя вулкану в українських степах, то цю інформацію можна відразу назвати недостовірною. Розрізняють недостовірну інформацію, отриману в результаті навмисного перекручування (дезінформацію),  і ту яка змінилася внаслідок перешкод (зіпсований телефон).

Інформація м.б. об’єктивною і суб’єктивною (залежати або не залежати відчиєїсь думки). Наведіть приклади такої інформації

Істотною властивістю і водночас вимогою до інформації є її розпізнаваність.  Інформація стає доступною лише за умови  можливості розпізнавання знаків та сигналів, якими вона передається.

Якщо людина має прийняти рішення, базуючись на якісь інформації, то вона спочатку оцінює, чи досить цієї інформації. Інакше кажучи, повна або не повна інформація. Наведіть приклади.

Нарешті інформація є нематеріальною категорією, проте вона може проявлятися тільки  через матеріальні процеси – сигнали.

Інформаційні процеси Слайд10

Діяльність людини тісно пов’язана з різними інформаційними процесами –це: пошук — збирання Слайд11— зберігання Слайд12 — передавання Слайд13— опрацювання — передавання інформації Слайд14— захист інформації.

 

Експериментально-дослідницька робота №1.: Методи обробляння інформації

Ст. 9 підручника

2.Не одяг прикраса для людини а добрі справи.

4. У алфавітному порядку, по країнам, по середньому балу.

5. 8

Навчально тренувальні вправи. Ст 26

 

Інформатика-це розділ науки, що вивчає властивості інформації, а також закономірності її пошуку, збору, збереження, передачі й обробки.  Слайд15

 

 

5.        Підведення підсумків уроку. Консультації щодо виконання домашнього завдання

Додому вам буде: Слайд16

·         Опрацювати §1.

·         Самостійно опрацювати 1.5 Об’єкти та їх властивості.

·         Підготувати повідомлення на тему:

1.        походження назви «Інформатика».

·         Виконати завдання 1, 3 з ЕДП№1

·         Виконайте завдання 3

Підводимо (спільно з учнями ) підсумки уроку.

В наступних прикладах визначити властивості інформації, яка в них зустрічається:

1. Ви одержали пояснення щодо розв'язування деякої математичної задачі, але описане незнайомою мовою.

2.Наступного дня комісія вивісила на дошці оголошень правильні розв'язання задач.

3. Один перський цар, збираючись завоювати сусідню державу? звернувся до мудреця: «Що відбудеться, якщо я із своїм військом переправлюся через річку на кордоні держави?» Мудрець відпо­вів: «Повелителю, ти зруйнуєш велике царство». Задовольнив­шись таким прогнозом, завойовник переправився зі своїм вій­ськом через річку і був розгромлений військом суперників. У гніві він звинуватив мудреця в брехні, на що мудрець відповів: «Царю, а хіба твоє царство не було великим?».

4.Наведіть приклади, коли на основі неповного повідомлення можна прийняти неправильне рішення. Наведіть такі приклади з історії.

5.Яку властивість повідомлення характеризує «зіпсований» теле­фон, чутки, мисливські легенди?

6.Наведіть приклади несвоєчасних повідомлень.

7.Наведіть приклади неповних повідомлень.

8.Наведіть приклади:

вірогідного, але необ'єктивного повідомлення; об'єктивного, але невірогідного повідомлення; повного, вірогідного, але некорисного повідомлення; несвоєчасного повідомлення; своєчасного, але незрозумілого повідомлення.

9.Як можна тлумачити приказки:

На злодієві шапка горить. Пече рака.

Любиш кататися, люби і саночки возити? Які властивості повідомлень тут проявляються?

10.Які методи пошуку інформації використовував Шерлок Холмс у своїй роботі

Дайте відповіді на питання зі слайдів 17-19




Урок 2

Тема. Інформаційні системи та інформаційні технології.

Навчальна мета:

·         ознайомити учнів з інформаційними системами та принципами їх класифікації;

·         ввести поняття інформаційна технологія;

·         розглянути етапи розвитку інформаційних технологій;

Розвивальна мета:

·         розвивати інформаційну культуру та інформатичну компетентність;

·         сприяти формуванню цілісної інформаційної картини світу в учнів.

Виховна мета: виховувати в учнів відчуття колективізму та вміння поєднувати індивідуальну роботу з колективною.

Тип уроку: комбінований.

Матеріали до уроку:

·         комп’ютерна презентація «Інформаційні системи»;

Хід уроку.

  1. Організаційний момент;
  2. актуалізація базових знань;

Слайд1-10

№ питання

відповідь

1

1 Мбайт

2

8

3

1024

4

2048

5

256

6

256 байтов

7

Да

8

4000 байт

9

Нет

  1. Формулювання теми та мети уроку; Слайд 11.
  2. Мотиваційний поштовх.

 Виникнення інформатики, як сукупності наук у другій половині ХХ ст. невипадкове, адже саме в цей час почалась інформаційна революція, що є переходом до інформаційної епохи в історії людства. Більшість розвинених країн світу перейшли від індустріальної стратегії розвитку, ГОЛОВНИМ ПРИОРІТЕТОМ ЯКОЇ БУВ ВИПУСК НОВОЇ ПРОМИСЛОВОЇ ПРОДУКЦІЇ, до інформаційної, за якої головними напрямками розвитку  суспільства стають отримання, обробляння, зберігання, передавання та використання інформації. Цей процес розвитку суспільства наз інформатизацією.

У сучасному інформаційному суспільстві головним ресурсом стає інформація, надважливу роль починають відігравати створення та використання інформаційних систем та інформаційних технологій.

  1. Виклад нового матеріалу

Слайд12

Інформаційна система — це система, яка здійснює або в якій відбувається інформаційний процес.

Слайд13  розглянемо приклади інформаційних систем.

Слайд14 Усі інформаційні системи можна класифікувати за такою схемою.

Слайд15 Слово технології походить від грецького (техно) — мистецтво,майстерність, техніка, вміння; і (логос) — слово, вміння передавати.

Технологія — це технологія організації роботи інформаційної системи або взаємодії кількох інформаційних систем.

Слайд16-18

Наведемо приклади використання інформаційних технологій.

Слайд19

Етапи розвитку інформаційних технологій

  1. Підведення підсумків уроку. Консультації щодо виконання домашнього завдання

Додому вам буде: Слайд16

v  Опрацювати параграф 2

v  Підготувати реферати на теми:

  1. Історія розвитку обчислювальних пристроїв
  2. Покоління ЕОМ
  3. Розвиток ЕОМ в Україні

Підводимо (спільно з учнями ) підсумки уроку.

Дайте відповіді на питання зі слайду 17

 

 

 

 

 

 

 

 


Опитування
Як ви оцінюєте сайт?
Всього відповідей: 107

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz