Середа, 17.07.2019, 02:20
Сайт учителя інформатики Петриченко Тетяни Миколаївни
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Основи роботи з текстовою інформацією Реєстрація Вхід
Пошук

Друзі сайту

Форма входу

Для учителів

Урок №17

ТЕМА.Системи опрацювання текстів. Призначення та можливості ТР. Інтерфейс програми. Відкриття та збереження документів.

МЕТА:

Ø  Пояснити поняття текстовий процесор, його призначення та основні функції;  Навчити учнів завантажувати текстовий процесор;  Розвивати вміння уведення тексту з клавіатури, розвивати інтерес до інформатики;  Виховувати культуру користувача ПК;

ТИП УРОКУ: вивчення нового матеріалу

Обладнання : матеріали з практичною роботою, презентація «Застосування текстового редактора»

Хід уроку.

  1. Орг.момент;
  2. Мотивація навчальної діяльності

Учитель за допомогою низки питань підводить учнів до основних завдань уроку.

Ø  В якому вигляді може бути представлена інформація?

Ø  Які програми для обробки інформації вам відомі?

Ø  Для чого вона призначена?

Потім учням демонструється два документа: у першому текст складено та набрано за усіма правилами вводу; другий набраний без урахування цих правил.

(учні повинні за допомогою вчителя зробити висновок: тема, яку починають вивчати, дуже необхідна для сучасної людини, що повинна вміло користуватися інструментарієм для набору текстових документів).

Для обробки текстової інформації на комп’ютері використовують текстові редактори. Текстові редактори дозволяють створювати, редагувати, форматувати, зберігати та друкувати документи.

Блокнот, MS Word, MS Publisher, MS Front Page

 Виклад нового матеріалу (проводиться за допомогою презентації)

План.

  1. призначення та можливості ТР.
  2. Інтерфейс програми. Основні елементи вікна. Режим відображення документа.
  3. Робота з довідкою. Помічник.
  4. Правила введення тексту

5.Закріплення нового матеріалу.

    • Виконання учнями практичних завдань на комп’ютері. Ст256 ПР№9
    • Виконання тестових завдань
  1. Підсумок уроку

 Д/З опрацювати конспект. § 17

 Заповнити таблицю «Способи переміщення по документу».

Клавіша

Переміщення курсора


На одну позицію вправо

 

 

 

 

 

Урок 18

Практична робота 1. Редагування тексту. Форматування тексту. Перевірка орфографії

Мета:

ü  навчити учнів прийомам редагування та форматування символів, абзаців, сторінок та використання шрифтів;

ü  розвивати  практичні  навички  та  вміння  щодо  оформлення текстової інформації за допомогою засобів пункту горизонтального меню «Формат»;

ü  виховувати культуру споживача ПК,

 Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

Учні працюють, виконуючи індивідуальні завдання.

 Завдання 1. «Лови помилку»

Які помилки набору тексту ви бачите на екрані? Поясніть, чому ви так вважаєте? Як виправи­ти ці помилки?

(Україна-одна з найбільших держав Європи з площею 603,7 тис.кв. кілометрів і населенням близько 46,2млн. чоловік. Воно межує з сімома країнами світу, загальна довжина її сухопутних

і морських кордонів становить 7590км. )

Завдання 2. «Третій зайвий»

Об'єднайте за змістом наведені слова. Поясніть, чому ви зробили такій вибір. Чи існують у наведеному рядку зайві слова?

Меню, символ, панель форматування, речення, фрагмент, сторінка, панель операції, заголовок, слово, лінійка, абзац, рядок стану,

Решта учнів готує відповіді на запитання розданих карток.

1. Які клавіші стирають символ? Чим їх дії відрізняються?

2.      Як вставити пропущений символ?

3.      Як замінити непотрібний символ?

4.      Як розрізати (склеїти) рядки?

II. Вивчення нового матеріалу (проводиться за допомогою презентації)

Редагування — перетворення, яке забезпечує додавання, видален­ня, переміщення або виправлення змісту документа, його символів або фрагментів. Форматування — це оформлення тексту.

Форматування документу

Редагування та форматування здійснюється з виділеними фраг­ментами тексту.

 IIІ. Закріплення нового матеріалу 

Теоретичні завдання

2 .  Установіть відповідність .

Форматування символів

-

Вирівнювання Міжрядковий інтервал Відступ Установлення границь та заливки

Форматування абзаців

 

 

Нумерація Колонтитули Установлення границь Використання списків

Форматування

сторінок

 

 

Шрифт Начертання Розмір

Гарнітура

Завдання для практичного виконання

1.       Провести форматування набраного тексту за зразком: 

 Параметри сторінки

Орієнтація сторінки — книжкова; поля: Верхнє 5см, ліве — 3 см, праве — 2 см, нижнє 2,5

Параметри тексту

1 блок,Гарнітура шрифту — Arial;розмір — 10 пт;начертання — Ж, К;міжрядковий інтервал — полуторний; вирівнювання абзацу — по правому краю; відступ абзацу справа — 9 см.

2блок Гарнітура шрифту — Algerian;розмір — 10 пт, начертання — Ж;міжрядковий інтервал — полуторний;видозміна — з тінню;колір тексту — синій;вирівнювання — по центру.

3блок Гарнітура шрифту — Arial; розмір — 10 пт; начертання — звичайне; міжрядковий інтервал — полуторний;



  1. Підсумок уроку

 Д/З опрацювати конспект. § 18



Урок 19

Практична робота 10. Деякі корисні можливості роботи з текстовими документами

Мета:

·        навчити учнів прийомам пошуку та заміни текстових фрагментів;   розвивати  практичні  навички  та  вміння  щодо  оформлення текстової інформації за допомогою засобів пункту горизонтального меню «Формат»;

  • виховувати культуру споживача ПК,

 Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань


II. Вивчення нового матеріалу (проводиться за допомогою демонстрації в текстовому редакторі)

План

Введення спеціальних знаків (дефіс, нерозривний дефіс, тире, нерозривний пробіл, лапки, апостроф).

Перевірка орфографії. Встановлення параметрів перевірки.

Пошук та заміна фрагментів тексту.

Отримання синтаксичних даних про документ (кількість слів, абзаців і т.д).

Робота з авто заміною.

IIІ. Закріплення нового матеріалу


Завдання 1

Виконується з використанням файлів Текст-1 та Текст-2.

  1. Відкрити текстові документи Текст-1 та Текст-2.
  2. Зробити Окна слева на право та порівняти обидва тексти, виявити та проаналізувати помилки.
  3. Використовуючи найпростіші способи редагування (з’єднання двох рядків в один, вставку та заміну символів, введення великих літер та спеціальних символів) виправити помилки у даному тексті.
  4. Встановити режим автоматичної перевірки орфографії, а також перевірити наявність словника для перевірки правопису.
  5. Знайти та записати наступну статистичну інформацію для відредагованого файлу: кількість слів, абзаців та рядків.
  6. Визначити скільки разів у тексті зустрічається буква а.
  7. Замінити у тексті всі розділові знаки на їх словесні назви (напр. Крапка, кома).

Примітка: не завжди є можливість приєднати український словник для перевірки правопису, а російський завжди є у стандартних версіях ТР, тому текст другої частини завдання поданий російською мовою.

  1. За допомогою контекстного меню виправити помилки у першому абзаці тексту.
  2. Виправити помилки у тексті, що залишився за допомогою кнопки Правописание панелі інструментів Стандартная.
  3. Зберегти даний документ у вашій папці Документи під назвою Розповідь.doc, використовуючи опцію Сохранить как меню Файл.

Завдання 2

  1. Налаштувати редактор таким чином, щоб при введенні наступних слів комп’ютер автоматично замінював на значки:

Апостроф – ‘                         альфа -α

  1. Створити комбінацію швидких клавіш для введення символу §
  2. Створити авто текст для введення свого прізвища, імені, по батькові.
  3. Намалювати у ГР Paint свій підпис, перенести його за допомогою буферу обміну у Word і зробити так, щоб даний малюнок  з’являвся при введені слова підпис.
  4. Зберегти дане завдання у своїй папці Документи під назвою Автозаміна

IV. Підсумок уроку. Д/З: опрацювати §19. Підготуватися до тестування.

Опитування
Як ви оцінюєте сайт?
Всього відповідей: 106

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар
«  Липень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2019 Створити безкоштовний сайт на uCoz