Вівторок, 19.03.2024, 12:47
Сайт учителя інформатики Петриченко Тетяни Миколаївни
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна Основи комп’ютерної графіки Реєстрація Вхід
Пошук

Друзі сайту

Форма входу

Для учителів

Урок №1.1

ТЕМА. Призначення та можливості і сфери застосування комп’ютерної графіки. Поняття векторної та растрової графіки, їх порівняння та параметри.

Навчальна мета:

·         ознайомити учнів з призначення та можливостями і сферами застосування комп’ютерної графіки;

·         розглянути векторну та растрову графіку;

·         порівняти параметри векторної та растрової графіки

Розвивальна мета:

·         розвивати вміння працювати в малих групах, аналізувати, порівнювати, робити висновки.

Виховна мета: виховувати інтерес до професій пов’язаних з графікою, —дизайнера, редактора, конструктора.

Тип уроку: формування нових знань .

Матеріали до уроку:

·         картки для роботи в групах;

·         заздалегідь підготовлені матеріали для презентацій.

Хід уроку.

1.                  Орг.момент;

2.                  Актуалізація базових знань, діагностика

·         Чи працювали ви раніше з комп’ютерною графікою?

·         Якими програмами ви при цьому користувалися?

·         Чи завжди можна записати фото на дискету? Чому? Скільки дискового простору займає фото?

3.                  Мотивація навчальної діяльності

Робота з комп’ютерною графікою — одна з популярніших у використанні комп’ютерної техніки. Цю роботу виконують не лише професійні художники та дизайнери. На будь якому підприємстві виникає потреба подати рекламні оголошення до газети, журналу або просто випустити рекламний буклет. Великі фірми замовляють таку роботу спеціальним дизайнерським бюро або рекламним агенціям.

Без КГ не обходиться жодна сучасна мультимедійна програма. Робота над графікою займає  90% робочого часу колективів програмістів, які випускають програми масового використання.

Необхідність широкого використання графічних програмних засобів стала особливо відчутною з розвитком Інтернету, який пов’язує у єдину «Павутину» мільйони веб-сайтів. Зрозуміло, що сторінка, оформлена без КГ, немає шансів виділитися на тлі широкого кола конкурентів.

КГ — це створення і обробка зображень за допомогою комп’ютера.  Зображення на екрані комп складається з різнокольорових точок — пікселів. Але будуються зображення по-різному і в пам’яті комп’ютера зберігаються також по різному. Розрізняють два способи створення предметних зображень — растровий (Paint, PhotoShop) і векторний (Word, CorelDraw), відповідно , два типи КГ: растрова та векторна.

На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтеся:

·         Чим відрізняється растрова графіка від векторної?

·         Які колірні моделі існують?

4.                  Опрацювання нового матеріалу (групова робота)

Клас об’єднується у 4 групи:

  • Науковці, які вивчають теоретичні основи растрової графіки
  • Науковці, які вивчають теоретичні основи векторної графіки.
  • Дослідники , що досліджують колірні моделі
  • Дослідники, поширених графічних форматів

Вчитель повідомляє групам завдання і термін виконання роботи: 15 хв. Групи отримують картки із завданнями та пам’ятки — правила роботи в групах.

Після закінчення терміну виконання роботи доповідають по черзі представники  науковців (3хв)

5.Закріплення попередньо засвоєного  матеріалу.(Мозкова атака)

Учні створюють порівняльну таблицю растрової та векторної графіки

Критерії порівняння

Растрова

Векторна

1

Найменша одиниця побудови зображення

Пік сель

Лінія

2

Розмір файлу

 

 

3

Якість зображення

 

 

4

Можливість та легкість редагування

 

 

5

Деталізація зображення

 

 

6

Програми для створення та обробки файлів різного виду

 

 

При цьому відповідають на запитання:

  1. чим відрізняється растрова графіка від векторної?
  2. який вид графіки кращий?
  3. чи досягли ми першої мети, яку ставили на початку уроку

Залишається питання щодо зменшення розмірів растрових файлів. Група дослідників доповідає про результат своєї роботи, учні разом формулюють відповідь на питання.

6.                  Підсумок (Мікрофон)

Учням пропонують «уявний мікрофон» та орієнтовний перелік запитань:

  • Чи сподобався мені урок?
  • Що нового я дізнався на уроці?
  • Чи знадобиться матеріал вивчений на уроці.

7.                  Домашнє завдання.

Вивчити §20., знати відповідь на запитання вкінці параграфа

Додаткове завдання:

  • скласти тест по матеріалу уроку
  • підготувати повідомлення
    • Формати збереження растрових зображень
    • Формати збереження векторних зображень

Опитування
Як ви оцінюєте сайт?
Всього відповідей: 107

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Copyright MyCorp © 2024 Створити безкоштовний сайт на uCoz