Нестандартні форми роботи з удосконалення рівня володіння учителями загальноосвітнього навчального закладу основами інформаційно-комунікацій
Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем. Конфуцій
У добу швидкого поширення науково-технічного прогресу пріоритетним напрямком підвищення якості освіти є запровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій. Кожен учитель, незалежно від рівня своєї кваліфікації, повинен уміти орієнтуватися у веб-ресурсах, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог нових навчальних стратегій. Однак для багатьох освітян опанування комп’ютерними технологіями є проблемним. Тому з метою успішного оволодіння педагогами оволодіння основами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій та ефективного їх застосування у навчально-виховному процесі в Уманській міській гімназії проводиться цілеспрямована робота з навчання вчителів. Так, важливою ланкою науково-методичної діяльності освітнього закладу за напрямком «Інформатизація» є впровадження колективних, групових та індивідуальних форм роботи. Одним із найефективніших напрямків роботи педагогічного колективу є організація творчих груп з проблеми «Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі», у яких створюються оптимальні умови для обміну досвідом роботи, творчих дискусій, здійснюється науково-методичне забезпечення викладання відповідного навчального предмету, а крім того, результатом такої співпраці є участь вчителів у постійно діючих виставках перспективних педагогічних ідей та технологій, у конкурсі на кращу серію цифрових ресурсів для навчально-методичного забезпечення викладання навчальних дисциплін у 1-11 класах загальноосвітніх навчальних закладів. На виконання листа МОНмолодьспорту України №1/9-493 від 24.06.11 року щодо стовідсоткового оволодіння вчителями загальноосвітніх навчальних закладів основами інформаційно-комунікаційних технологій та з метою підвищення рівня їх професійної компетентності у 2011/2012 навчальному році в Уманській міській гімназії започатковано конкурс педагогічної майстерності серед освітян закладу з використання ІКТ на уроках та в позакласній роботі. Слід зазначити, що до нетрадиційних форм роботи з опанування ІК технологій залучаються й учні. Так, для гімназистів в рамках тижня педагогічної майстерності вчителів математики, фізики, інформатики проводяться конкурси «Клаваперегони», «Я малюю в Paint», проектів презентацій, відео та фотоматеріалів. Таким чином і вчителі, і учні мають можливість продемонструвати вміння і навички з використання комп’ютерних технологій у різних видах діяльності. Варто зауважити, що проведення різноманітних конкурсів, до яких залучаються учні різних вікових категорій та учителі навчального закладу сприяють повноцінному розвитку особистості дають змогу удосконалювати набуті вміння і навички, розвивати творчий потенціал кожного на всіх етапах діяльності освітнього закладу.